Перейти до основного вмісту

12 ПРИНЦИПІВ ЮРИСТІВ-ХРИСТИЯН

12 ПРИНЦИПІВ ЮРИСТІВ-ХРИСТИЯН

Юрліга, Журналіст – Юля Шешуряк

У рубриці «12 принципів» ЮРЛІГА продовжує знайомити читачів з головними правилами і переконаннями, якими керуються юристи у своєму житті і професійній діяльності. Цього разу своїми думками поділився Андрій Сомов, голова правління ВГО «Асоціація християн-юристів України».


1. Багато юристів є віруючими людьми - вони вірять в Бога або у Вищу силу. За статистикою , 75% українців вважають себе християнами. Тому важливо те, наскільки віра юристів серйозна і глибока, а також який вплив вона робить на їхнє життя і ставлення до своєї роботи.

Я не вважаю, що юрист повинен бути жорстким або жорстоким, скоріше, він повинен допомагати клієнтам відстоювати, захищати свої права чи свободи законним способом. Якщо він чинить законно, чесно та справедливо, то йому немає необхідності або сенсу діяти жорстоко по відношенню до своїх опонентів. Думаю, що кожен повинен пам'ятати принцип «що посієш, те й пожнеш»: все повертається, і жорстокість теж. А юрист-християнин відрізняється від «звичайного» юриста переконаннями, заснованими на Біблійних принципах, основа яких десять заповідей.

2 . Християнство дає можливість юристу відрізнити «біле» (правильне, справедливе ) від «сірого » і «чорного» , що проходить на межі закону. У сучасному світі при відсутності ідеалів, моральних принципів і понять, при розмитості меж, віра в Христа дає орієнтир і основу для правильного ставлення до людей і виконання закону.

Наприклад, я не беру справ, пов'язаних з розлученнями, тому що вірю в святість шлюбу, і раджу людям прикласти всі зусилля, щоб зберегти сім'ю.

3 . Держава - інститут, встановлений Богом з метою підтримки порядку в суспільстві. А завдання державної влади - охороняти права громадян, незалежно від їхніх поглядів на життя і ставлення до релігії. Держава повинна мати сили і засоби для того, щоб запобігати і припиняти злочинність, охороняти законність, гарантувати людям безпеку їх життя і збереження їх майна.

Церква закликає своїх парафіян до обов'язкового виконання законів країни. Однак, якщо державна влада, всупереч своєму призначенню, приймає закони, які відрізняються або прямо суперечать Закону Божому, християни залишають за собою право чинити згідно свого сумління і принципам, закладеними у Євангелії.

Тому, на мій погляд, церква і держава не повинні ні зливатися воєдино, ні підміняти один одного. Церква не повинна втручатися у справи , що належать до виключної компетенції цивільної влади, або використовувати їх методи. Так само і держава не повинна втручатися у внутрішнє життя церкви. Незважаючи на відмінності природи і призначення церкви і держави, вони можуть співпрацювати на благо суспільства.

4. Рецепт від правового нігілізму один - це політична воля, спрямована на те, що б перемогло верховенство права, рівність перед законом усіх верств суспільства. А також зміна світогляду, моральних підвалин. Поки у нас будуть на словах проголошуватися порожні ідеали, а в реальності панувати беззаконня, доти й буде в нашому суспільстві правовий нігілізм  неповага до закону . Потрібно, щоб люди навчилися поважати закон і розуміти його важливість, а також наочно могли побачити те, як виконання закону покращує їм життя. Поки ж часто вони бачать, що тільки незаконними методами можна діяти, щоб поліпшити собі життя (наприклад, у сфері підприємницької діяльності  судової, адміністративної) .

5 . Ще одна причина неповаги до законів - це тотальний егоїзм по відношенню до інших людей («Головне , щоб мені було добре, а те, що від цього можуть постраждати інші люди, мене не хвилює»). У цій ситуації було б добре нам усім пам'ятати два Новозавітніх принципи: «Люби ближнього твого, як самого себе», а також «Як хочеш, щоб з тобою чинили, так і ти чини з іншими». Якби ми керувалися цими принципами, то відносини між людьми і ставлення до виконання закону були б іншими, ніж ми бачимо сьогодні.

Дуже часто нам наводять як приклад європейські країни, де люди законослухняні в більшій мірі, ніж у нас. Але ми забуваємо, що Європа і Штати - це продукт християнської культури, це суспільство , виховане на християнській трудовій етиці, яка (згідно М.Веберу) породила капіталізм. У них поколіннями виховувалася повага до держави і закону. У нашій же країні ми були позбавлені цього впливу майже на ціле століття, тому зараз пожинаємо плоди.

6. Юристи в Україні часто порушують закон самі або допомагають у цьому іншим. Думаю, що корінь проблеми в джерелі зла, а саме, в безмірної любові до грошей. А закон, яким би ідеальним не був, не дасть людству совісті.

Перший крок до викорінення корупції - встановити у своєму житті вірні пріоритети, зрозуміти, що єдиним надійним джерелом щастя людини є Бог. Зовнішні заходи, які пропонує влада в боротьбі проти корупції, можуть мати деякий успіх, але вони ніколи самі по собі не змінять серце , мотиви людини. Тут потрібна боротьба зі своїми прихильностями і залежностями, а успіх цієї боротьби можливий лише з Божою допомогою.

По-друге , хочу звернути увагу на те , що ми повинні виховати прийдешнє покоління в дусі справедливості й правди. Однак, тут є певні загрози. Все ретельно продумані засоби боротьби з корупцією нічого не зроблять, якщо вже починаючи зі школи все купується і продається. Найкращі скрупульозні антикорупційні заходи будуть даремні, якщо за можливість успішно скласти залік студент повинен буде платити хабар, а за влаштування на роботу, призначення на посаду, за виграний тендер потрібно дати відкат або заплатити. Корупцію можна перемогти тільки завдяки людям, які надходять по совісті. Це стосується не тільки юристів, але і представників інших професій. Такі люди здатні задати поведінкову тенденцію «не брати» або «не давати» ( лова належать Любомиру Гузару) . Шкода, що поки таких людей не так багато, як хотілося б, і не завжди у них вистачає сил боротися до кінця.

Третій крок у цьому напрямку - це гідна оплата праці , яка б дала можливість людям гідно жити, забезпечуючи свою сім'ю всім необхідним.

7. Якщо клієнт просить юриста про незаконні або аморальних діях , вихід один - не працювати з цим клієнтом. Втрата поваги до себе і авторитету не варто того прибутку, яку можна отримати від такої співпраці. Добру репутацію, яка так важлива в діяльності юриста, потрібно довго творити, а втратити її можна за кілька хвилин.


8 . Юрист зобов'язаний поводитися на публіці (зокрема, і в Інтернеті) гідно і професійно. За тією інформацією, яку публікує юрист, люди повинні побачити фахівця -професіонала, який може їм допомогти у вирішенні їхньої проблеми, а також чесну і порядну людину, якій вони можуть довіритися .

9 . Для мене прикладом є Авраам Лінкольн - юрист, президент, людина, яка увійшов в історію як поборник свободи і справедливості.

10. Світ змінюється, тому юристу, як нікому іншому, потрібно встигати за цими процесами змін, щоб бути актуальним і затребуваним на ринку послуг. На мій погляд, для цього потрібно якісно працювати над собою. Це постійне навчання або самоосвіта, а також дисципліна, працьовитість і вміння брати на себе відповідальність.

11 . На конференції для християн-юристів , яка перша відбулася в жовтні 2010 року в Херсоні , виникла ідея створити Асоціацію християн-юристів України, і мені доручили координувати робочу групу. У жовтні 2011 року на Другій конференції християн-юристів був проведений установчий з'їзд , на якому мене було обрано головою Асоціації. Метою Асоціації є об'єднання християн-юристів України, які виконують свою професійну діяльність, ґрунтуючись на християнських цінностях , для професійного служіння Церкві і суспільству. Ми проводимо різні заходи, надаємо правову допомогу церквам, місіям, священнослужителям, релігійним організаціям , а також представляємо їх законні права та інтереси в органах державної влади та судах. Крім того, спільно з Центром Протидії Корупції реалізуємо проект по оскарженню порушень у державних закупівлях та скасування незаконно проведених тендерів. А ще є передача «Правовий індекс» у прямому ефірі, щорічний студентський табір ...

Тому для мене Асоціація не хобі, а справа, в якій я бачу необхідність і сенс, - щоб християни - юристи мали платформу для спілкування , взаємодії та можливості спільно впливати на суспільство для привнесення в нього християнських цінностей.


12 . Моє життєве кредо - «Ніякого застереження, ніякого відступу, ніякого жалю». Дана фраза належить Вільяму Борденом, християнському місіонерові в Єгипті.

Джерело – Юрліга - http://jurliga.ligazakon.ua/news/2013/10/3/98852.htm



Коментарі

  1. Усе дуже розумно і досить зважено викладено. Мабуть одне з головних рис цих слів, є саме те, що юристи сповідують християнські принципи, яких так не вистачає сьогоднішньому суспільству. Той духовний вакуум бездуховності який, на глибокий жаль, останній час ми спостерігаємо у людей, повинен бути заповнений вірою до Господа Бога!
    А що ж до жорстокості у відносинах, то я вважаю зовсім не доцільно звертати увагу на це, адже ясно без слів. Певно же що такі якості свідомої та вихованої людини, як гуманність, не байдужість та співчуття до чужого лиха і т.п. Повинні бути присутні не тільки у юриста а і у будь якої сучасної людини. Але я вважаю що головним критерієм фахових здібностей юриста, це по перше, повинно бути суворе виконання юридичних норм верховенства права. Тільки принциповий підхід під усі правові питання права, може стати запорукою виконання усіх цих законів і як результат виконання судових рішень. Також зовсім не останню роль у цьому питанню, полягає на порядність та незаангажованість самих суддів. Про що особисто я маю досить суперечливу думку, дивлячись на рішення які приймаються де якими з них.

    ВідповістиВидалити
  2. Шукаю хорошого юриста по сімейних справах +48794344140 вайбер, вацап

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Дозвіл на вибивання дверей у людей - що далі?

ПОВНА МОБІЛІЗАЦІЯ! Масова розклейка по під'їздам листів з військомату!

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК ЗАКОНОПРОЕКТУ №2342

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК  З АКОНОПРОЕКТУ 2342 19 лютого 2013 року було подано до Верховної Ради України черговий гомосексуальний законопроект, який тепер можна назвати «без масок» щодо запровадження гомосексуальної диктатури в Україні. Отже, в чому реальна небезпека цього законопроекту? По-перше: Вперше в Україні на законодавчому рівні вводиться поняття «сексуальна орієнтація» (зміна статті 2 Кодексу законів про працю). Після цього, уряд і парламент, і всіх охочих, вже не можна буде спинити від подібних і гірших ініціатив, а також надання додаткових прав представникам сексменшин (до-прикладу: у синовлювати дітей ) та повного зеленого світла для гомосексуалістів, лесбіянок та інших видів нетрадиційних форм, що не тільки руйнують сім ` ю, але і всі підвалини здорового суспільства. По-друге: Вводяться безпрецедентні поняття на законодавчому рівні, а саме: непряма дискримінація, оголошений намір про дискримінацію, підбурювання до дискримінації, пособництво у дискри