Перейти до основного вмісту

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ІНСПЕКТОР ДАІ МАЄ ПРАВА ВИМАГАТИ ВІД ВОДІЯ?

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ІНСПЕКТОР ДАІ МАЄ ПРАВА ВИМАГАТИ ВІД ВОДІЯ?

Часто, водії стикаються із ситуацією, коли працівник ДАІ вимагає від водія пред’явити різноманітні документи такі як:  договір оренди автомобіля, дорожній лист, документи, які підтверджують законність ввезення автомобіля, довіреність...

А чи є такі вимоги інспектора законні?


Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про дорожній рух», Водій зобов'язаний мати при собі та на вимогу працівників міліції пред'являти для перевірки посвідчення водія, реєстраційний документ на транспортний засіб, - страховий поліс, ліцензійну картку на автомобільний транспортний засіб у разі надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів.

Вичерпний перелік документів, які водій повинен мати при собі зазначений в п. 2.1 Правил дорожнього руху, а саме:

1) посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

2) реєстраційний документ на транспортний засіб;

3) у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків і (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв - дозвіл, виданий Державтоінспекцією МВС;

4) на маршрутних транспортних засобах додатково - схему маршруту та розклад руху;

5) поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Це остаточний перелік, а отже інших документів вимагати від водія інспектор не має права.
Таким чином, є незаконними вимогами інспекторів пред’являти  їм документи, що підтверджують законність ввезення автомобіля, довіреність, якщо Ви не власник, дорожній лист, інше.

Варто також зазначити, що зазначені документи водій зобов'язаний пред'явити для перевірки виключно на вимогу інспектора. А от передавати такі документи працівнику дорожньої інспекції водій не зобов’язаний, оскільки в ЗУ «Про дорожній рух" не передбачено обов'язок водія передавати документи.

 Якщо ж інспектор таки вимагає документи, не передбачені Правилами дорожнього руху, тоді зазначте йому, що він порушує ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про дорожній рух», п. 2.4, 2.1 Правил дорожнього руху.
Також, дуже дієвою буде можливість зателефонувати у Департамент ДАІ (044) 272 4659 та про даний факт написати у протоколі.

Сергій Гула


Телефон для консультацій – 099 7437 646

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дозвіл на вибивання дверей у людей - що далі?

ЯКІ ВОНИ - НОВІ ДОРОЖНІ ЗНАКИ?

НОВІ ДОРОЖНІ ЗНАКИ: Нових дорожніх знаків є 11, і вони переважно інформаційні: "аеропорт", "залізничний вокзал", "автовокзал", "відеофіксація порушень" отже - це такі:   Найсуттєвішою новацією стало обов'язкове використання ближнього світла фар поза населеним пунктами у період із 1 жовтня по 1 травня. У цьому пункті у міліції наслідували європейській досвід. Серед новацій є табличка червоного кольору, яка попереджатиме про нову розв'язку попереду або про нові дорожні знаки. Також в правила будуть введені нові поняття: "острівець безпеки", "газон", "денні ходові вогні", "маневрування", "регулювальник" і "удосконалене покриття". Передбачено також і посилення вимог до автівок з розпізнавальним знаком "Діти". Водії, які рухаються суміжною смугою, повинні зменшити швидкість, а в разі потреби – зупинитися для запобігання наїзду на дітей, які виходять з автоб

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК ЗАКОНОПРОЕКТУ №2342

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК  З АКОНОПРОЕКТУ 2342 19 лютого 2013 року було подано до Верховної Ради України черговий гомосексуальний законопроект, який тепер можна назвати «без масок» щодо запровадження гомосексуальної диктатури в Україні. Отже, в чому реальна небезпека цього законопроекту? По-перше: Вперше в Україні на законодавчому рівні вводиться поняття «сексуальна орієнтація» (зміна статті 2 Кодексу законів про працю). Після цього, уряд і парламент, і всіх охочих, вже не можна буде спинити від подібних і гірших ініціатив, а також надання додаткових прав представникам сексменшин (до-прикладу: у синовлювати дітей ) та повного зеленого світла для гомосексуалістів, лесбіянок та інших видів нетрадиційних форм, що не тільки руйнують сім ` ю, але і всі підвалини здорового суспільства. По-друге: Вводяться безпрецедентні поняття на законодавчому рівні, а саме: непряма дискримінація, оголошений намір про дискримінацію, підбурювання до дискримінації, пособництво у дискри