Перейти до основного вмісту

Дія нового закону про запобігання хабарництва та корупції буде стосуватися майже кожного

14 жовтня 2014 року поправу можна вважати історичним днем для України. Ще ніколи в історії українського парламентаризму вищий законодавчий орган каїни не приймав такий масив антикорупційного законодавства.
Серед прийнятих антикорупційних  законів на особливу увагу заслуговує Закон України «Про запобігання корупції». Саме він є основним нормативним актом, який регулює способи протидії корупції  у найрізноманітніших сферах державного, місцевого, приватного життя.
Законом запроваджується та регулюються такі нові інститути як: моніторинг способу життя службовців; функціонування відкритих реєстрів декларацій про доходи та видатки чиновників та осіб, які вчинили корупційні діяння; діяльність правового інституту викривачів та інші новели.
Особливо, на що варто звернути увагу – це коло осіб, які підпадають під дію Закону «Про запобігання корупції», а це достатньо широке коло, що передбачено статтею третьою вищезазначеного нормативного акту:
1.  особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
2.  Президент України, Голова Верховної Ради, його заступники, Прем’єр-міністр та міністри КМУ, керівники центральних органів виконавчої влади, Голова Служби безпеки, Генеральний прокурор, Голова Національного, Голова Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради з прав людини;
3.  народні депутати України та депутати всіх інших рівнів, а також міські голови;
4.  державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування;
5.  військові посадові особи Збройних Сил;
6.  судді всіх судів, члени, члени вищої ради юстиції;
7.  особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції;
8.  посадові особи органів прокуратури, Служби безпеки, та інших державних служб;
9.  члени Національного агентства з питань запобігання корупції;
10. члени Центральної виборчої комісії;
11. посадові та службові особи інших державних органів;
12. особи, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
13. посадові особи юридичних осіб публічного права;
14. особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги;
15. особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах, - у випадках, передбачених цим Законом.
Даний перелік є достатньо широкий, та такий, який охоплює не тільки державних і місцевих службовців будь-якого рівня, але також осіб, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги.
Сферу  публічних послуг становлять послуги,  що надаються органами державної влади, органами  місцевого  самоврядування,  підприємствами,  установами, організаціями, які перебувають в їх управлінні. Тобто ми може мого говорити про всіх службовців державних та комунальних підприємств, установ та організацій.
Окрім цього це також наступні особи: аудитори, нотаріуси, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій та інші особи, визначені іншими законодавчими актами.
Але не тільки особи публічного, державного права підпадають під дію вищезазначеного закону. Під його дію попадають і особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми: приватні підприємства, ТОВариства та СПДешники.  І це як керівники відповідних приватних установ, так і інші особи, які не є службовими особами, але перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах.
Отже, з наведеного переліку вбачається, що під дію нового закону «Про запобігання корупції» попадають не тільки всі вищи посадові особи держави, депутати, судді, прокурори всіх рівнів, державні і місцеві службовці, але також і особи, які є керівниками або працівниками підприємств, установ, організацій приватного права.

Старший аналітик Transparency International Україна
Голова ГО «Ні хабарництву! Я не даю і не беру хабарів»
Сергій Гула





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ
Закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" передбачає, що громадяни України можуть приватизовувати квартири, одноквартирні будинки, кімнати у гуртожитках. Законодавець передбачає, що приватизація передбачає безоплатну передачу громадянам з розрахунку санітарної норми 21 кв.м загальної площі на особу та додатково 10 кв.м на сім'ю. Якщо площа квартири виявиться більшою – вам потрібно буде доплатити за «зайві» метри, а от якщо загальна площа квартири менша, то вам мають видати житлові чеки, сума яких визначається, виходячи з розміру недостатньої площі та відновної вартості 1 кв.м.
Від роду квартири, її побудови та балансоутримувача потрібно буде звернутися до співробітників відділу приватизації житлового фонду районної адміністрації за місцем знаходження житла для отримання консультації щодо пакету документів, які необхідно зібрати для приватизації. Але за загальним правилом це такі документи: -заяву встановленого зразка, підписан…

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ
Про історичний дуалізм української адвокатури, її реформу, різнобічні аспекти адвокатської діяльності читайте в фундаментальній праціД. Фіолевського «Адвокатура»(Київ, 2006). Підручник шанованого адвоката, професора одного з донецьких ЮНЗ, підходить як для викладання, так і для читання на дозвіллі. Читаючи «ілюстровані» численними «прикладами» епізоди з адвокатської практики автора, мимоволі хочеш опинитися біля нього, аби перейняти «адвокатську мудрість» метра адвокатури нашої епохи.Одні вважають цю книгу PR-кроком автора, інші – зразком довершеного виконання обов’язків адвоката перед громадськістю. Проте цілком ймовірно, що книга М. Катеринчука «Адвокати помаранчевої революції»(Київ, 2006) є наразі найповнішим письмовим (щоправда, не абсолютно всебічним) документальним оглядом подій, пов’язаних з історичним судовим процесом «Ющенко до ЦВК». Професійність дій адвокатів, попри їхні політ…

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (Відповідно до ЗУ «Про гуманітарну допомогу»)
З 2013 року сталися ряд важливих змін, що регулюють дану діяльність серед яких -  ліквідація комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України. Законом України «Про гуманітарну допомогу» передбачено процедуру для отримання, розмитнення та розподілення гуманітарної допомоги. Отже, для отримання гуманітарної допомоги, законом встановлена чітка вимога наявності зареєстрованої громадської або релігійної організації, тобто вона повинна бути легалізована і отримати статус юридичної особи в органах державної влади. Ця юридична особа, також має бути обов’язково зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги (про порядок детальної процедура реєстрації організації наведена нижче). Коли організація зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, тоді наступним етапом є збір необхідних документів. Коли організація погоджується прийняти гуманітарну допомогу, …