Перейти до основного вмісту

Дія нового закону про запобігання хабарництва та корупції буде стосуватися майже кожного

14 жовтня 2014 року поправу можна вважати історичним днем для України. Ще ніколи в історії українського парламентаризму вищий законодавчий орган каїни не приймав такий масив антикорупційного законодавства.
Серед прийнятих антикорупційних  законів на особливу увагу заслуговує Закон України «Про запобігання корупції». Саме він є основним нормативним актом, який регулює способи протидії корупції  у найрізноманітніших сферах державного, місцевого, приватного життя.
Законом запроваджується та регулюються такі нові інститути як: моніторинг способу життя службовців; функціонування відкритих реєстрів декларацій про доходи та видатки чиновників та осіб, які вчинили корупційні діяння; діяльність правового інституту викривачів та інші новели.
Особливо, на що варто звернути увагу – це коло осіб, які підпадають під дію Закону «Про запобігання корупції», а це достатньо широке коло, що передбачено статтею третьою вищезазначеного нормативного акту:
1.  особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
2.  Президент України, Голова Верховної Ради, його заступники, Прем’єр-міністр та міністри КМУ, керівники центральних органів виконавчої влади, Голова Служби безпеки, Генеральний прокурор, Голова Національного, Голова Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради з прав людини;
3.  народні депутати України та депутати всіх інших рівнів, а також міські голови;
4.  державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування;
5.  військові посадові особи Збройних Сил;
6.  судді всіх судів, члени, члени вищої ради юстиції;
7.  особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції;
8.  посадові особи органів прокуратури, Служби безпеки, та інших державних служб;
9.  члени Національного агентства з питань запобігання корупції;
10. члени Центральної виборчої комісії;
11. посадові та службові особи інших державних органів;
12. особи, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
13. посадові особи юридичних осіб публічного права;
14. особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги;
15. особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах, - у випадках, передбачених цим Законом.
Даний перелік є достатньо широкий, та такий, який охоплює не тільки державних і місцевих службовців будь-якого рівня, але також осіб, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги.
Сферу  публічних послуг становлять послуги,  що надаються органами державної влади, органами  місцевого  самоврядування,  підприємствами,  установами, організаціями, які перебувають в їх управлінні. Тобто ми може мого говорити про всіх службовців державних та комунальних підприємств, установ та організацій.
Окрім цього це також наступні особи: аудитори, нотаріуси, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій та інші особи, визначені іншими законодавчими актами.
Але не тільки особи публічного, державного права підпадають під дію вищезазначеного закону. Під його дію попадають і особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми: приватні підприємства, ТОВариства та СПДешники.  І це як керівники відповідних приватних установ, так і інші особи, які не є службовими особами, але перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах.
Отже, з наведеного переліку вбачається, що під дію нового закону «Про запобігання корупції» попадають не тільки всі вищи посадові особи держави, депутати, судді, прокурори всіх рівнів, державні і місцеві службовці, але також і особи, які є керівниками або працівниками підприємств, установ, організацій приватного права.

Старший аналітик Transparency International Україна
Голова ГО «Ні хабарництву! Я не даю і не беру хабарів»
Сергій Гула





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дозвіл на вибивання дверей у людей - що далі?

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК ЗАКОНОПРОЕКТУ №2342

П`ЯТЬ ГОЛОВНИХ НЕБЕЗПЕК  З АКОНОПРОЕКТУ 2342 19 лютого 2013 року було подано до Верховної Ради України черговий гомосексуальний законопроект, який тепер можна назвати «без масок» щодо запровадження гомосексуальної диктатури в Україні. Отже, в чому реальна небезпека цього законопроекту? По-перше: Вперше в Україні на законодавчому рівні вводиться поняття «сексуальна орієнтація» (зміна статті 2 Кодексу законів про працю). Після цього, уряд і парламент, і всіх охочих, вже не можна буде спинити від подібних і гірших ініціатив, а також надання додаткових прав представникам сексменшин (до-прикладу: у синовлювати дітей ) та повного зеленого світла для гомосексуалістів, лесбіянок та інших видів нетрадиційних форм, що не тільки руйнують сім ` ю, але і всі підвалини здорового суспільства. По-друге: Вводяться безпрецедентні поняття на законодавчому рівні, а саме: непряма дискримінація, оголошений намір про дискримінацію, підбурювання до дискримінації, пособництво у ди...

ПОВНА МОБІЛІЗАЦІЯ! Масова розклейка по під'їздам листів з військомату!