Перейти до основного вмісту

У ЧОМУ НЕБЕЗПЕКА ПІДПИСАНОГО ПРЕЗИДЕНТОМ РЕЛІГІЙНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ № 10221



У ЧОМУ НЕБЕЗПЕКА ПІДПИСАНОГО ПРЕЗИДЕНТОМ РЕЛІГІЙНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ № 10221


Підписаний Президентом України Віктор Янукович 6 грудня законопроект № 10221, вводить в дію резонансні зміни до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації». Головна небезпека цих змін у тому, що їх неможливо однозначно трактувати, – виконавчий директор Інституту релігійної свободи (Київ), юрист Максим Васін.
Підписаний закон ускладнює реєстрацію релігійних організацій. Крім цього, він надає право контролю за діяльністю релігійних організацій широкому колу державних органів влади.
Максим Васін перерахував низку контролюючих органів і пояснив у чому полягає небезпека.
Отже, контролювати Церкви та релігійні організації будуть:
1) Міністерство культури України, яке є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері релігії;
2) всі інші міністерства і державні служби, агентства, інспекції;
3) органи прокуратури;
4) місцеві державні адміністрації (обласні та районні);
5) обласні, міські, сільські та селищні місцеві ради.
За словами експерта, проблема статті 29 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» не в тому, що широкому колу органів влади надані контролюючі функції, а в тому, що ці функції чітко не визначені і не обмежені законом. Відсилання в цій статті до компетенції органів влади фактично можна трактувати так, що контролюючі органи будуть діяти на підставі підзаконних актів (а саме, указів Президента України), які визначають їх повноваження.
З цієї причини, акцентує експерт, глави різних Церков України заявили про звуження свободи віросповідання, приводячи серед іншого в приклад наявність такої невизначеності у статті 29 Закону та розширенні при цьому переліку контролюючих органів.
Максим Васін також пояснив, яким чином підписаний закон ускладнює реєстрацію релігійних організацій.
За словами експерта, ускладнення порядку реєстрації релігійних організацій пов'язано з введенням двох не узгоджених між собою процедур, необхідних для набуття статусу юридичної особи – реєстрацію статуту релігійної організації (в Мінкультури або обласних держадміністраціях) і її державної реєстрації, що передбачає внесення даних до Єдиного держреєстру юридичних осіб (в органах Укрдержреєстру).
При цьому законодавчі новації не дають відповіді на питання, в якому саме порядку ці дві реєстраційні процедури повинні проходити, тому вони не мають будь-якої юридичної взаємозв'язку між собою (статті 13 і 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації»). Такий неоднозначний зміст правових норм нової редакції Закону, за словами Максима Васіна, швидше за все призведе до плутанини і різночитань на практиці, що складно назвати адміністративною реформою.
При цьому, відзначає експерт, без статусу юридичної особи релігійна громада не має права: від свого імені орендувати приміщення, володіти яким-небудь майном, використовувати банківський рахунок для пожертвувань, отримати неприбутковий статус і бути звільненою від сплати податків, офіційно працевлаштовувати служителів, володіти земельними ділянками на праві постійного користування, використовувати пільгу щодо звільнення від плати за землю, користуватися пільгами на оплату комунальних та інших послуг (постачання електроенергії, природного газу, гарячої та холодної води та ін), запрошувати іноземних служителів з правом проповідувати і здійснювати релігійні обряди, на відстрочку від призову на строкову військову службу та на звільнення від проходження військових зборів для своїх священнослужителів, отримувати гуманітарну допомогу і т.д.
Максим Васін

За матеріалами РІСУ

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ
Закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" передбачає, що громадяни України можуть приватизовувати квартири, одноквартирні будинки, кімнати у гуртожитках. Законодавець передбачає, що приватизація передбачає безоплатну передачу громадянам з розрахунку санітарної норми 21 кв.м загальної площі на особу та додатково 10 кв.м на сім'ю. Якщо площа квартири виявиться більшою – вам потрібно буде доплатити за «зайві» метри, а от якщо загальна площа квартири менша, то вам мають видати житлові чеки, сума яких визначається, виходячи з розміру недостатньої площі та відновної вартості 1 кв.м.
Від роду квартири, її побудови та балансоутримувача потрібно буде звернутися до співробітників відділу приватизації житлового фонду районної адміністрації за місцем знаходження житла для отримання консультації щодо пакету документів, які необхідно зібрати для приватизації. Але за загальним правилом це такі документи: -заяву встановленого зразка, підписан…

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ
Про історичний дуалізм української адвокатури, її реформу, різнобічні аспекти адвокатської діяльності читайте в фундаментальній праціД. Фіолевського «Адвокатура»(Київ, 2006). Підручник шанованого адвоката, професора одного з донецьких ЮНЗ, підходить як для викладання, так і для читання на дозвіллі. Читаючи «ілюстровані» численними «прикладами» епізоди з адвокатської практики автора, мимоволі хочеш опинитися біля нього, аби перейняти «адвокатську мудрість» метра адвокатури нашої епохи.Одні вважають цю книгу PR-кроком автора, інші – зразком довершеного виконання обов’язків адвоката перед громадськістю. Проте цілком ймовірно, що книга М. Катеринчука «Адвокати помаранчевої революції»(Київ, 2006) є наразі найповнішим письмовим (щоправда, не абсолютно всебічним) документальним оглядом подій, пов’язаних з історичним судовим процесом «Ющенко до ЦВК». Професійність дій адвокатів, попри їхні політ…

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (Відповідно до ЗУ «Про гуманітарну допомогу»)
З 2013 року сталися ряд важливих змін, що регулюють дану діяльність серед яких -  ліквідація комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України. Законом України «Про гуманітарну допомогу» передбачено процедуру для отримання, розмитнення та розподілення гуманітарної допомоги. Отже, для отримання гуманітарної допомоги, законом встановлена чітка вимога наявності зареєстрованої громадської або релігійної організації, тобто вона повинна бути легалізована і отримати статус юридичної особи в органах державної влади. Ця юридична особа, також має бути обов’язково зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги (про порядок детальної процедура реєстрації організації наведена нижче). Коли організація зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, тоді наступним етапом є збір необхідних документів. Коли організація погоджується прийняти гуманітарну допомогу, …