Перейти до основного вмісту

ЧОТИРИ БАЗОВИХ ПУНКТІВ НЕЗАКОННОСТІ НОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ПРО БІОМЕТРИЧНІ ПАСПОРТИ


ЧОТИРИ БАЗОВИХ ПУНКТІВ НЕЗАКОННОСТІ НОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ПРО БІОМЕТРИЧНІ ПАСПОРТИ

1. Закон запроваджує Єдиний державний демографічний реєстр з незрозумілою метою на необмежений період без зазначення підстав для внесення персональних даних та мети їх обробки. Усе це призводить до порушення низки статей Закону «Про захист персональних даних» та статті 32 Конституції України, а також міжнародних угод держави в царині прав людини.
2. Перелік даних, які за цим законом планують вносити до реєстру, чітко не визначений, що створює можливість його довільного тлумачення. Крім того, закон дозволяє отримання інформації з відомчих інформаційних систем, що є використанням інформації з метою, для якої вона не надавалась. Єдиною очевидною метою створення цього реєстру є накопичення та зберігання різноманітної персональної інформації за єдиним універсальним кодом особи та видача біометричних документів, що посвідчують особу. При цьому перелік біометричних документів також не є вичерпним.
3. Закон запроваджує обов’язковість біометричних документів в умовах, коли в країні не створена інфраструктура їх використання; наприклад, в країні відсутні пристрої для зчитування відповідної інформації. Це ставить багато питань про ефективність запровадження в країні коштовних технологій виробництва біометричних документів без адекватних можливостей для користування ними.
Невиправдані затрати на виготовлення таких документів будуть лягати важким тягарем на населення країни. Наприклад, закон встановлює термін дії внутрішнього паспорта 10 років, хоча виправданість такого короткого терміну викликає сумнів. Значні грошові та часові затрати населення, які вимагатимуться для отримання таких документів, зумовить масове порушення багатьох прав людини, зокрема, права на вільне пересування, право на особисте та сімейне життя тощо.
4. Закон поєднує в одному банку даних функції реєстрації фізичних осіб та паспортизації, чого немає в жодній європейській країні, оскільки створює широкі можливості для зловживань. Тим більше, що серед даних, які збираються, є відцифрований підпис особи. За створенням єдиного реєстру заховане злиття усіх персональних даних мешканців країни з різних баз даних, в тому числі відомчих, до єдиного банку даних, що створює передумови для тотального стеження за людиною.
Ми вважаємо, що необхідно обмежити введення біометричних документів тільки закордонним паспортом та привести законопроект №10492 у відповідність з Конституцією, міжнародними угодами України і законом про захист персональних даних.
Звертаємося до Вас з вимогою використати своє право вето і не допустити набрання чинності законом «Про Єдиний державний демографічний реєстр».

Євген Захаров, голова правління УГСПЛ
Аркадій Бущенко, виконавчий директор УГСПЛ




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ

ПОРЯДОК ПРИВАТИЗАЦІЇ КВАРТИРИ
Закон України "Про приватизацію державного житлового фонду" передбачає, що громадяни України можуть приватизовувати квартири, одноквартирні будинки, кімнати у гуртожитках. Законодавець передбачає, що приватизація передбачає безоплатну передачу громадянам з розрахунку санітарної норми 21 кв.м загальної площі на особу та додатково 10 кв.м на сім'ю. Якщо площа квартири виявиться більшою – вам потрібно буде доплатити за «зайві» метри, а от якщо загальна площа квартири менша, то вам мають видати житлові чеки, сума яких визначається, виходячи з розміру недостатньої площі та відновної вартості 1 кв.м.
Від роду квартири, її побудови та балансоутримувача потрібно буде звернутися до співробітників відділу приватизації житлового фонду районної адміністрації за місцем знаходження житла для отримання консультації щодо пакету документів, які необхідно зібрати для приватизації. Але за загальним правилом це такі документи: -заяву встановленого зразка, підписан…

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ

ЯКІ КНИГИ ВАРТО ПРОЧИТАТИ АДВОКАТУ
Про історичний дуалізм української адвокатури, її реформу, різнобічні аспекти адвокатської діяльності читайте в фундаментальній праціД. Фіолевського «Адвокатура»(Київ, 2006). Підручник шанованого адвоката, професора одного з донецьких ЮНЗ, підходить як для викладання, так і для читання на дозвіллі. Читаючи «ілюстровані» численними «прикладами» епізоди з адвокатської практики автора, мимоволі хочеш опинитися біля нього, аби перейняти «адвокатську мудрість» метра адвокатури нашої епохи.Одні вважають цю книгу PR-кроком автора, інші – зразком довершеного виконання обов’язків адвоката перед громадськістю. Проте цілком ймовірно, що книга М. Катеринчука «Адвокати помаранчевої революції»(Київ, 2006) є наразі найповнішим письмовим (щоправда, не абсолютно всебічним) документальним оглядом подій, пов’язаних з історичним судовим процесом «Ющенко до ЦВК». Професійність дій адвокатів, попри їхні політ…

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ

ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ (Відповідно до ЗУ «Про гуманітарну допомогу»)
З 2013 року сталися ряд важливих змін, що регулюють дану діяльність серед яких -  ліквідація комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України. Законом України «Про гуманітарну допомогу» передбачено процедуру для отримання, розмитнення та розподілення гуманітарної допомоги. Отже, для отримання гуманітарної допомоги, законом встановлена чітка вимога наявності зареєстрованої громадської або релігійної організації, тобто вона повинна бути легалізована і отримати статус юридичної особи в органах державної влади. Ця юридична особа, також має бути обов’язково зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги (про порядок детальної процедура реєстрації організації наведена нижче). Коли організація зареєстрована в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, тоді наступним етапом є збір необхідних документів. Коли організація погоджується прийняти гуманітарну допомогу, …